Grade 5 Bosnian

Fall Semester

ČITANJE I PISANJE

  • Čitanje tekstova štampanih latiničnim i ćiriličnim pismo
  • Razvijanje tehnike čitanja, razumijevanje i reprodukcija pročitanog sa ili bez elemenata stvaralaštva
  • Čitanjem do novih informacija i novih znanja
  • Čitanje kao činilac razvoja dječijeg govornog izraza
  • Čitanje u funkciji estetskog i etičkog odgoja

Pisanje

  • Prepisivanje
  • Pisanje po diktatu
  • Kreativno pisanje

Književni tekstovi

  • Ivo Andrić: Aska i vuk
  • Skender Kulenović: Cesta
  • Alija Dubočanin: Šarko
  • Branko Ćopić: Izokrenuta priča
  • Ela Peroci: Majčin dar
  • Narodna priča: Ko je na svijetu najjači
  • A. S. Puškin: Bajka o ribaru i ribici
  • Stevan Bulajić: Sarka
  • Vesna Krmpotić: Koliko je teška pahuljica (igrokaz)
  • Nasiha Kapidžić-Hadžić: Vezeni most
  • Enes Kišević: Kiša
  • Grigor Vitez: Ševina jutarnja pjesma
  • Musa Ćazim Ćatić: Bosna žubori
  • Dobriša Cesarić: Jesen
  • Gustav Krklec: Bijeli grad

Rječnik, Gramatika, Pravogovor i Pravopis

  • Zavičajni govor i književni jezik
  • Riječi iz mog zavičaja
  • Azbuka
  • Vrste riječi:
    • Imenice: zajedničke, vlastite, zbirne, gradivne, stvarne i nestvarne
    • Zamjenice: lične, prisvojne, pokazne
    • Pridjevi (opisni, prisvojni, gradivni), poređenje, komparacija pridjeva
    • Brojevi (glavni i redni)
  • Rečenica: atribut i apozicija, objekt u rečenici

Kultura izražavanja

  • Naracija
  • Prepričavanje bez obaveznog sastavljanja plana
  • Prepričavanje s usmjerenjem na sažimanje teksta
  • Pričanje na osnovu datih tematskih riječi

Medijska kultura

  • Izražajna sredstva djela ekrana (kadar, montaža, muzika)
  • Dijalog u filmu i pozorišnoj/kazališnoj predstavi

Lektira

  • Ahmet Hromadžić: Patuljak vam priča
  • Alija Dubočanin: Tiha rijeka djetinjstva
  • Ivana Brlić – Mažuranić: Priče iz davnine
  • Đani Rodari: Putovanje Plave Strijele
  • Mato Lovrak: Vlak u snijegu
  • Ismet Bekrić: Jesen u gradu

Spring Semester

ČITANJE I PISANJE

  • Čitanje tekstova štampanih latiničnim i ćiriličnim pismom
  • Razvijanje tehnike čitanja, razumijevanje i reprodukcija pročitanog sa ili bez elemenata stvaralaštva
  • Čitanjem do novih informacija i novih znanja
  • Čitanje kao činilac razvoja dječijeg govornog izraza
  • Čitanje u funkciji estetskog i etičkog odgoja

Pisanje

  • Ešref Berbić: Kako je otišlo ljeto
  • Poslovice (izbor)
  • Aleksa Mikić: Lipov cvat
  • Dragan Kulidžan: Potočić
  • Šukrija Pandžo: Posljednje laste

Rječnik, Gramatika, Pravogovor i Pravopis

  • Pravogovor i pravopis:
    • Veliko slovo u jednočlanim i višečlanim imenima gradova, naselja, zemalja
    • Pisanje prisvojnih pridjeva: -na, -ov, -ev, -in, -na, -ski, -ćki, -čki
    • Pisanje brojeva slovima (glavni i redni)
    • Upravni i neupravni govor
    • Upotreba interpunkcijskih znakova u rečenici: zareza, crte, tačke, dvotačke, upitnika, uskličnika, navodnika

Kultura izražavanja

  • Pričanje događaja i doživljaja
  • Deskripcija
  • Opis pojave, zbivanja u prirodi
  • Opis pejzaža

Medijska kultura

  • Film - književno djelo - pozorište (poređenje izražajnih mogućnosti)

Fall Semester

Assessments

Sumativna procjena

  • Lov na pogreške:

    Umjesto podcrtavanja grešaka u pismenom radu iz nastavnog predmeta Bosanski jezik i književnost, učitelj će napisati učeniku: "Imaš pet grešaka u 3 zadatka. Pronađi te greške i ispravi ih." Druga opcija je da učenici zamijene svoje radove i da svako traži greške drugih učenika (bez ispravljanja). Greške se mogu zapisati na posebne papiriće i staviti ih u kutiju iz koje učenici povremeno vade i ispravljaju.

  • Dvije zvjezdice i želja:

    Učenik se uči da u povratnoj informaciji drugim učenicima kaže dvije stvari koje su im se svidjele u radu (dvije zvjezdice) i jednu stvar koju bi mogli unaprijediti (jedna želja). Povratna informacija se daje pismeno kako bi je učenik mogao iskoristiti. Učitelj može fotografisati ili prepisati neke povratne informacije kako bi s učenicima razgovarao o primjerima.

  • Galerija povratnih informacija:

    Učenici postavljaju svoje radove u tzv. galeriju tako da ih postave na zidove ili polože na stolove. Svi učenici obilaze radove i na papirićima ostavljaju svoje komentare. Rečenice kojima mogu započeti svoje komentare:

    • Sviđa mi se kako si …
    • Mislim da je bilo jako dobro kako si…
    • Nisam razumio/razumjela…
    • Mislim da bi bilo bolje kad bi …

  • Lektira iz vrećice i slično

Formativna procjena

  • Lektira (4)
  • Pismena vježba (3)
  • Pisanje po diktatu
  • Završni test
  • Sveska
  • Zadaća
  • Usmeno ispitivanje

Spring Semester

Assessments

Sumativna procjena

  • Lov na pogreške:

    Umjesto podcrtavanja grešaka u pismenom radu iz nastavnog predmeta Bosanski jezik i književnost, učitelj će napisati učeniku: "Imaš pet grešaka u 3 zadatka. Pronađi te greške i ispravi ih." Druga opcija je da učenici zamijene svoje radove i da svako traži greške drugih učenika (bez ispravljanja). Greške se mogu zapisati na posebne papiriće i staviti ih u kutiju iz koje učenici povremeno vade i ispravljaju.

  • Dvije zvjezdice i želja:

    Učenik se uči da u povratnoj informaciji drugim učenicima kaže dvije stvari koje su im se svidjele u radu (dvije zvjezdice) i jednu stvar koju bi mogli unaprijediti (jedna želja). Povratna informacija se daje pismeno kako bi je učenik mogao iskoristiti. Učitelj može fotografisati ili prepisati neke povratne informacije kako bi s učenicima razgovarao o primjerima.

  • Galerija povratnih informacija:

    Učenici postavljaju svoje radove u tzv. galeriju tako da ih postave na zidove ili polože na stolove. Svi učenici obilaze radove i na papirićima ostavljaju svoje komentare. Rečenice kojima mogu započeti svoje komentare:

    • Sviđa mi se kako si …
    • Mislim da je bilo jako dobro kako si…
    • Nisam razumio/razumjela…
    • Mislim da bi bilo bolje kad bi …

  • Lektira iz vrećice i slično

Formativna procjena

  • Lektira (4)
  • Pismena vježba (3)
  • Pisanje po diktatu
  • Završni test
  • Sveska
  • Zadaća
  • Usmeno ispitivanje
Čitanka Naš jezik