Grade 5 Bosnian
Fall Semester
ČITANJE I PISANJE
- Čitanje tekstova štampanih latiničnim i ćiriličnim pismo
- Razvijanje tehnike čitanja, razumijevanje i reprodukcija pročitanog sa ili bez elemenata stvaralaštva
- Čitanjem do novih informacija i novih znanja
- Čitanje kao činilac razvoja dječijeg govornog izraza
- Čitanje u funkciji estetskog i etičkog odgoja
Pisanje
- Prepisivanje
- Pisanje po diktatu
- Kreativno pisanje
Književni tekstovi
- Ivo Andrić: Aska i vuk
- Skender Kulenović: Cesta
- Alija Dubočanin: Šarko
- Branko Ćopić: Izokrenuta priča
- Ela Peroci: Majčin dar
- Narodna priča: Ko je na svijetu najjači
- A. S. Puškin: Bajka o ribaru i ribici
- Stevan Bulajić: Sarka
- Vesna Krmpotić: Koliko je teška pahuljica (igrokaz)
- Nasiha Kapidžić-Hadžić: Vezeni most
- Enes Kišević: Kiša
- Grigor Vitez: Ševina jutarnja pjesma
- Musa Ćazim Ćatić: Bosna žubori
- Dobriša Cesarić: Jesen
- Gustav Krklec: Bijeli grad
Rječnik, Gramatika, Pravogovor i Pravopis
- Zavičajni govor i književni jezik
- Riječi iz mog zavičaja
- Azbuka
- Vrste riječi:
- Imenice: zajedničke, vlastite, zbirne, gradivne, stvarne i nestvarne
- Zamjenice: lične, prisvojne, pokazne
- Pridjevi (opisni, prisvojni, gradivni), poređenje, komparacija pridjeva
- Brojevi (glavni i redni)
- Rečenica: atribut i apozicija, objekt u rečenici
Kultura izražavanja
- Naracija
- Prepričavanje bez obaveznog sastavljanja plana
- Prepričavanje s usmjerenjem na sažimanje teksta
- Pričanje na osnovu datih tematskih riječi
Medijska kultura
- Izražajna sredstva djela ekrana (kadar, montaža, muzika)
- Dijalog u filmu i pozorišnoj/kazališnoj predstavi
Lektira
- Ahmet Hromadžić: Patuljak vam priča
- Alija Dubočanin: Tiha rijeka djetinjstva
- Ivana Brlić – Mažuranić: Priče iz davnine
- Đani Rodari: Putovanje Plave Strijele
- Mato Lovrak: Vlak u snijegu
- Ismet Bekrić: Jesen u gradu
Spring Semester
ČITANJE I PISANJE
- Čitanje tekstova štampanih latiničnim i ćiriličnim pismom
- Razvijanje tehnike čitanja, razumijevanje i reprodukcija pročitanog sa ili bez elemenata stvaralaštva
- Čitanjem do novih informacija i novih znanja
- Čitanje kao činilac razvoja dječijeg govornog izraza
- Čitanje u funkciji estetskog i etičkog odgoja
Pisanje
- Ešref Berbić: Kako je otišlo ljeto
- Poslovice (izbor)
- Aleksa Mikić: Lipov cvat
- Dragan Kulidžan: Potočić
- Šukrija Pandžo: Posljednje laste
Rječnik, Gramatika, Pravogovor i Pravopis
- Pravogovor i pravopis:
- Veliko slovo u jednočlanim i višečlanim imenima gradova, naselja, zemalja
- Pisanje prisvojnih pridjeva: -na, -ov, -ev, -in, -na, -ski, -ćki, -čki
- Pisanje brojeva slovima (glavni i redni)
- Upravni i neupravni govor
- Upotreba interpunkcijskih znakova u rečenici: zareza, crte, tačke, dvotačke, upitnika, uskličnika, navodnika
Kultura izražavanja
- Pričanje događaja i doživljaja
- Deskripcija
- Opis pojave, zbivanja u prirodi
- Opis pejzaža
Medijska kultura
- Film - književno djelo - pozorište (poređenje izražajnih mogućnosti)
Fall Semester
Assessments
Sumativna procjena
- Lov na pogreške:
Umjesto podcrtavanja grešaka u pismenom radu iz nastavnog predmeta Bosanski jezik i književnost, učitelj će napisati učeniku: "Imaš pet grešaka u 3 zadatka. Pronađi te greške i ispravi ih." Druga opcija je da učenici zamijene svoje radove i da svako traži greške drugih učenika (bez ispravljanja). Greške se mogu zapisati na posebne papiriće i staviti ih u kutiju iz koje učenici povremeno vade i ispravljaju.
- Dvije zvjezdice i želja:
Učenik se uči da u povratnoj informaciji drugim učenicima kaže dvije stvari koje su im se svidjele u radu (dvije zvjezdice) i jednu stvar koju bi mogli unaprijediti (jedna želja). Povratna informacija se daje pismeno kako bi je učenik mogao iskoristiti. Učitelj može fotografisati ili prepisati neke povratne informacije kako bi s učenicima razgovarao o primjerima.
- Galerija povratnih informacija:
Učenici postavljaju svoje radove u tzv. galeriju tako da ih postave na zidove ili polože na stolove. Svi učenici obilaze radove i na papirićima ostavljaju svoje komentare. Rečenice kojima mogu započeti svoje komentare:
- Sviđa mi se kako si …
- Mislim da je bilo jako dobro kako si…
- Nisam razumio/razumjela…
- Mislim da bi bilo bolje kad bi …
- Lektira iz vrećice i slično
Formativna procjena
- Lektira (4)
- Pismena vježba (3)
- Pisanje po diktatu
- Završni test
- Sveska
- Zadaća
- Usmeno ispitivanje
Spring Semester
Assessments
Sumativna procjena
- Lov na pogreške:
Umjesto podcrtavanja grešaka u pismenom radu iz nastavnog predmeta Bosanski jezik i književnost, učitelj će napisati učeniku: "Imaš pet grešaka u 3 zadatka. Pronađi te greške i ispravi ih." Druga opcija je da učenici zamijene svoje radove i da svako traži greške drugih učenika (bez ispravljanja). Greške se mogu zapisati na posebne papiriće i staviti ih u kutiju iz koje učenici povremeno vade i ispravljaju.
- Dvije zvjezdice i želja:
Učenik se uči da u povratnoj informaciji drugim učenicima kaže dvije stvari koje su im se svidjele u radu (dvije zvjezdice) i jednu stvar koju bi mogli unaprijediti (jedna želja). Povratna informacija se daje pismeno kako bi je učenik mogao iskoristiti. Učitelj može fotografisati ili prepisati neke povratne informacije kako bi s učenicima razgovarao o primjerima.
- Galerija povratnih informacija:
Učenici postavljaju svoje radove u tzv. galeriju tako da ih postave na zidove ili polože na stolove. Svi učenici obilaze radove i na papirićima ostavljaju svoje komentare. Rečenice kojima mogu započeti svoje komentare:
- Sviđa mi se kako si …
- Mislim da je bilo jako dobro kako si…
- Nisam razumio/razumjela…
- Mislim da bi bilo bolje kad bi …
- Lektira iz vrećice i slično
Formativna procjena
- Lektira (4)
- Pismena vježba (3)
- Pisanje po diktatu
- Završni test
- Sveska
- Zadaća
- Usmeno ispitivanje