Grade 6 Bosnian

Fall Semester

Topics:

  • Čitanje tekstova štampanih latiničnim i ćiriličnim pismo
  • Razvijanje tehnike čitanja, razumijevanje i reprodukcija pročitanog sa ili bez elemenata stvaralaštva
  • Čitanjem do novih informacija i novih znanja
  • Čitanje kao činilac razvoja dječijeg govornog izraza
  • Čitanje u funkciji estetskog i etičkog odgoja

Pisanje:

  • Prepisivanje
  • Pisanje po diktatu
  • Kreativno pisanje

Književni tekstovi:

  • Narodna lirska pjesma iz BiH (po izboru)
  • Narodna epska pjesma iz BiH (po izboru)
  • Usmena narodna proza: bajka, basna, kratka priča
  • S. S. Kranjčević: Lijep si, bijeli svijete
  • J. Dučić: Selo
  • A. B. Šimić: Ah, evo opet
  • M. Bećirbašić: Harfa
  • D. Trifunović: Čisti zrak
  • I. Kajan: Žuta ptica
  • Z. Hasić: Praviš se važan
  • Š. Pandžo: List na putu
  • S. Kulenović: Gromovo đule

Rječnik, gramatika, pravogovor i pravopis:

  • Zavičajni govor i književni jezik
  • Riječi iz mog zavičaja
  • Azbuka
  • Vrste riječi: imenice, zamjenice, pridjevi, brojevi
  • Rečenica: predikat, subjekt, priloške odredbe
  • Pravogovor i pravopis: velika slova, pisanje superlativa, itd.

Kultura izražavanja:

  • Prepričavanje, razgovor, recitacija, čitanje i slušanje
  • Opisivanje prema predmetu, biću ili pojavi
  • Stvaralačko prepričavanje i komentiranje
  • Privatni i službeni razgovor
  • Izražajno čitanje književnog teksta

Medijska kultura:

  • Vrste medija: štampani, elektronski
  • Novine, časopisi, radio, televizija, internet
  • Film i teatar kao književno-scenska umjetnost

Spisak književnih djela za domaću lektiru:

  • S. Pilić: Mrvice iz dnevnog boravka
  • B. Ćopić: Orlovi rano lete
  • K. Mahmutefendić: Roman o novčiću
  • Z. Balog: Nevidljiva Iva
  • M. Antić: Plavi čuperak
  • A. Isaković: Lijeve priče
  • Ž. Ivanković: Zvjezdangrad
  • Dž. Latić: Srebrena česma
  • V. Milošević: Djeca su vojska najjača (izbor)
  • K. Neslinger: Konrad, dijete iz limenke
  • D. Defoe: Robinzon Kruso
  • M. Tven: Doživljaji Haklberi Fina (po izboru nastavnika)

Spring Semester

Topics:

  • Čitanje tekstova štampanih latiničnim i ćiriličnim pismom
  • Razvijanje tehnike čitanja, razumijevanje i reprodukcija pročitanog sa ili bez elemenata stvaralaštva
  • Čitanjem do novih informacija i novih znanja
  • Čitanje kao činilac razvoja dječijeg govornog izraza
  • Čitanje u funkciji estetskog i etičkog odgoja

Pisanje:

  • B. Prosenjak: Otac
  • S. Ćorović: U noći
  • I. Sekulić: Bura (odlomak)
  • P. Kočić: Jablan
  • I. V. Rorić: Pjesma
  • Š. Ešić: Cvjetko
  • I. Samokovlija: Dječak Aron
  • H. K. Andersen: Slavuj
  • I. Singer: Ole i Trufa
  • N. Ibrišimović: Sijelo mudraca
  • J. Swift: Guliverova putovanja (odlomak)
  • R. Pavlović: Jarac u pozorištu

Rječnik, gramatika, pravogovor i pravopis:

  • Deklinacija imenica i padeži
  • Pridjevi: određeni i neodređeni oblik, deklinacija
  • Zamjenice: upitne, odnosne, opće, prisvojne, pokazne
  • Deklinacija ličnih zamjenica
  • Brojevi: osnovno i preneseno značenje
  • Glagolski predikat, subjekt, priloške odredbe
  • Pravopisne norme i pravila
  • Ostale gramatičke teme navedene detaljno

Kultura izražavanja:

  • Opisivanje, stvaralačko prepričavanje
  • Privatni i službeni razgovor
  • Izražajno čitanje, govorne vrednote
  • Pravilna upotreba pravopisnih pravila u govoru i pisanju

Medijska kultura:

  • Školska biblioteka i njena uloga
  • Katalogizacija knjiga i internet
  • Nastavni čas lektire u biblioteci

Fall Semester

Assessments:

Sumativna procjena:
  • Lov na pogreške Umjesto podcrtavanja grešaka u pismenom radu iz nastavnog predmeta Bosanski jezik i književnost, učitelj će napisati učeniku: "Imaš pet grešaka u 3 zadatka. Pronađi te greške i ispravi ih." Druga opcija je da učenici zamijene svoje radove i da svako traži greške drugih učenika (bez ispravljanja). Greške se mogu zapisati na posebne papiriće i staviti ih u kutiju iz koje učenici povremeno vade i ispravljaju.
  • Dvije zvjezdice i želja Učenik se uči da u povratnoj informaciji drugim učenicima kaže dvije stvari koje su im se svidjele u radu (dvije zvjezdice) i jednu stvar koju bi mogli unaprijediti (jedna želja). Povratna informacija se daje pismeno kako bi je učenik mogao iskoristiti. Učitelj može fotografisati ili prepisati neke povratne informacije kako bi s učenicima razgovarao o primjerima.
  • Galerija povratnih informacija Učenici postavljaju svoje radove u tzv. galeriju tako da ih postave na zidove ili polože na stolove. Svi učenici obilaze radove i na papirićima ostavljaju svoje komentare. Rečenice kojima mogu započeti svoje komentare:
    • Sviđa mi se kako si …
    • Mislim da je bilo jako dobro kako si…
    • Nisam razumio/razumjela…
    • Mislim da bi bilo bolje kad bi …
  • Lektira iz vrećice i slično
Formativna procjena:
  • Lektira (4)
  • Pismena vježba (2)
  • Pisanje po diktatu
  • Školska zadaća
  • ZOT
  • Sveska
  • Zadaća
  • Usmeno ispitivanje

Spring Semester

Assessments:

Sumativna procjena:
  • Lov na pogreške Umjesto podcrtavanja grešaka u pismenom radu iz nastavnog predmeta Bosanski jezik i književnost, učitelj će napisati učeniku: "Imaš pet grešaka u 3 zadatka. Pronađi te greške i ispravi ih." Druga opcija je da učenici zamijene svoje radove i da svako traži greške drugih učenika (bez ispravljanja). Greške se mogu zapisati na posebne papiriće i staviti ih u kutiju iz koje učenici povremeno vade i ispravljaju.
  • Dvije zvjezdice i želja Učenik se uči da u povratnoj informaciji drugim učenicima kaže dvije stvari koje su im se svidjele u radu (dvije zvjezdice) i jednu stvar koju bi mogli unaprijediti (jedna želja). Povratna informacija se daje pismeno kako bi je učenik mogao iskoristiti. Učitelj može fotografisati ili prepisati neke povratne informacije kako bi s učenicima razgovarao o primjerima.
  • Galerija povratnih informacija Učenici postavljaju svoje radove u tzv. galeriju tako da ih postave na zidove ili polože na stolove. Svi učenici obilaze radove i na papirićima ostavljaju svoje komentare. Rečenice kojima mogu započeti svoje komentare:
    • Sviđa mi se kako si …
    • Mislim da je bilo jako dobro kako si…
    • Nisam razumio/razumjela…
    • Mislim da bi bilo bolje kad bi …
  • Lektira iz vrećice i slično
Formativna procjena:
  • Lektira (4)
  • Pismena vježba
  • Pisanje po diktatu
  • Školska zadaća
  • ZOT
  • Sveska
  • Zadaća
  • Usmeno ispitivanje
  • Čitanka
  • Naš jezik
  • Gramatika bosanskog jezika
  • Pravopis bosanskog jezika